Artemis | Onze zorg



Persoonlijk en betrokken


Onze medewerkers geven veel persoonlijke aandacht aan de bewoners. Vriendelijkheid en zorgzaamheid staan daarbij voorop.


Activiteit_betrokken

\


We werken met vaste teams van eigen professionele verpleegkundigen en verzorgenden die onderdeel uitmaken van het gezamenlijke huishouden. Ze voldoen aan hun beroepsstandaard en (beroeps)trots en werken elke dag met plezier en kundigheid. Bovenal hebben alle medewerkers gastvrijheid hoog in het vaandel staan.




Activiteiten

De activiteiten zijn gericht op het verhogen van de kwaliteit van leven en het welzijn van onze bewoners. We organiseren gezellige activiteiten in de huiskamer of activiteitenruimte, waaraan bewoners naar keuze kunnen deelnemen. 


activiteit-1



Voorbeelden zijn: bewegen aan tafel, bloemschikken, sjoelen of kaarten. Ook doen we spelletjes om het geheugen te stimuleren. En als het even kan gaan we naar buiten voor een wandeling.


We vinden het belangrijk dat bewoners vol in het leven blijven staan. Daarom organiseren we regelmatig activiteiten met familieleden, vrijwilligers of de buurt. Bewoners kunnen samen met hun familieleden koken of hun creativiteit tot uiting laten komen in onze activiteitenruimte. Samen met scholen of buurtverenigingen organiseren we regelmatig een huisconcert of gezellig evenement op ons terrein.


activiteit-2



"Het is kleinschalig en we hebben het idee dat mijn vader alle aandacht krijgt." 


- Zorgkaart Nederland 



Activiteiten in de buurt

Regelmatig organiseren we samen met de buurt, familieleden of vrijwilligers activiteiten binnen of buiten. Op deze manier blijven onze bewoners vol in het leven staan en blijft de omgeving betrokken bij de ouderen. Ouderen en familieleden kunnen samen koken of gezamenlijk hun creativiteit tot uiting laten komen in onze activiteitenruimte.

Ook komt het voor dat we in samenwerking met bijvoorbeeld een school of buurtvereniging een huisconcert houden of een evenement op ons terrein hebben.



Verhuizen en intake

Een verhuizing kan verwarrend en emotioneel zijn. Onze medewerkers staan de nieuwe bewoner en de familie actief bij tijdens dit proces. Met de inzet van extra personeel begeleiden we de overgang zo soepel mogelijk.


Hoe gaat het in z’n werk als u besluit een kamer of appartement te huren? Tijdens een uitgebreid intakegesprek met de toekomstige bewoner en de familie komen de volgende onderwerpen aan de orde:


  • zorgbehoefte

  • medische achtergrond en medicatie

  • persoonlijke voorkeuren op allerlei gebied (zoals eten, drinken, slapen)

  • dagritme en gewoonten

  • kosten en mogelijkheden voor vergoeding





Zorg op maat


Van alle verkregen informatie van de intake wordt een zorgplan aangemaakt. Naarmate de medewerkers de nieuwe bewoner steeds beter leren kennen spelen ze beter in op de specifieke behoeften. Vanwege onze kleinschalige woonvoorzieningen en de creativiteit van onze medewerkers is er veel mogelijk.

Artemis biedt 24 uur per dag begeleiding. ’s Nachts zijn er op iedere locatie twee medewerkers aanwezig. Onze medewerkers mogen medicatie verstrekken en medische handelingen verrichten. Daarnaast werken we nauw samen met plaatselijke huisartsen en/of specialisten op het gebied van ouderengeneeskunde.

Door de continue aanwezigheid van medewerkers worden noodsituaties zeer snel opgemerkt.



Extra zorg en hulpmiddelen


Het is mogelijk om naast huisartsenzorg extra ondersteuning aan huis te krijgen van een fysiotherapeut, ergotherapeut, logopedist of pedicure. Een eventuele vergoeding van deze zorgkosten is afhankelijk van de zorgverzekering van de bewoner.


Palliatieve zorg


Wanneer het einde van een leven in zicht komt, zijn onze voorzieningen volledig toegerust om het stervensproces voor alle betrokkenen zo comfortabel mogelijk te laten verlopen. Bijvoorbeeld door middel van een waakmand; in deze mand zitten allerlei hulpmiddelen die voor de terminale bewoner van belang kunnen zijn. De familie kan zelf bepalen welk hulpmiddel ze willen inzetten.


All-in service


Alle bewoners genieten van een all-in service, zonder bijkomende kosten. Dit bestaat uit:

  • alle maaltijden (ontbijt, lunch en diner), fruit, drank, koffie en thee
  • gas, water en elektra
  • gemeentelijke belastingen en -heffingen
  • verzorging van de was
  • internet, televisie en telefonie*
  • schoonmaak van de kamer of appartement
  • inboedelverzekering en aansprakelijkheidsverzekering
  • activiteiten voor alle bewoners
  • klusjes in de eigen kamer of appartement
  • algemeen onderhoud van het gebouw en de gemeenschappelijke tuin
  • demotica
     

*De bewoner krijgt een telefoonaansluiting op de kamer. Daarnaast beschikt iedere locatie over voldoende vaste lijnen, zodat er altijd contactmogelijkheden zijn.

Wat valt niet onder service?

  • specifieke verbouwing van de kamer of appartement op wens van de bewoner
  • stoomgoed
  • inkoop toiletartikelen
  • genotmiddelen, zoals tabak.
  • Kapper, schoonheid-specialist





Kwaliteit


Bij Artemis vinden we kwaliteit van de zorg voor bewoners, familie en collega’s heel erg belangrijk. We hechten er waarde aan hier transparant in te zijn. Samen met collega's uit de zorg bouwen we aan een lerend netwerk, met als doel onze kwaliteit te blijven verbeteren.

In 2019 zijn wij gestart met het overheidsprogramma Waardigheid en Trots op locatie en hebben ons voor minimaal 4 jaar aan dit programma gecommitteerd. Hiermee werken we op acht gedefinieerde thema’s aan het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg.

Ons meest recente kwaliteitsverslag kunt u hier lezen.


Artemis Woonzorggroep is geaccrediteerd door de Inspectie Gezondheidszorg & Jeugd.



Andelst

Europaplein 1

6673 BT Andelst

+31 488 726080

Zetten

Stationsstraat 27

6671 AW Zetten

+31 488 745 112

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Bel: 0488 72 60 80

of stuur ons een bericht